ETUSIVU KUKA? YHTEYDET
ETUSIVU
KUKA?
AIHEET
MATKAT
YHTEYDET

24. joulukuuta 2015

ON JOULUYÖ, SEN HILJAISUUTTA YKSIN KUUNTELEN


Ja niin joulu joutui jo taas Pohjolaan. Minä istun vuoteessa, kuuntelen vanhaa Haloo Helsinkiä ja unelmoin hetkestä, kun näen perheenjäsenteni ilmeet, kun he huomisiltana avaavat lahjansa.

Isä on paistanut kinkun, minä olen leiponut juustosarvia ja kuisti on täynnä ruokaa, koska kaikki limonaadi ja juusto ja kinkkukierteet eivät mahtuneet jääkaappiin. Viimeiset joululahjat on melkein paketoitu ja talo hengittää hiljaa ympärilläni.

Aamulla peseydytään, saunotaan ihomme kiiltäväksi ja juhlaan sopivaksi. Katetaan pöytä koreaksi, vilkuillaan syrjäsilmin kuusen alle koottua pakettipinoa ja arvaillaan, mikä mahtaa olla kenellekin.

Kaipaan lunta. Kaipaan kylmyyttä. Kaipaan poikaystävää. Me vietetään tämä joulu eri paikoissa. Vasta tapanina ajan lokaatioon, jossa poikaystävänikin on.

Tämän postauksen kuvat otin pääasiassa vuosi sitten joulupäivän aamuna. Voisiko yön aikana tapahtua ihme ja lumi peittää kukat laaksosessa? Tai ainakin Hämeenlinnassa? Jooko jooko pliis?

Rauhaisaa joulua kaikille!

2 kommenttia:

  1. Mä ja mun poikaystävä vietetään kanssa joulu eri osoitteissa, kauhea ikävä koko ajan ; _ ;

    Mutta aivan ihania kuvia olet ottanut, oispa täälläkin samanverran lunta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole kyllä ollenkaan kiva tunne, kun saa ikävöidä koko ajan! :'( Ja oi kiitti! Sitä lunta odotellaan juu tännekin, epäreilua kun menneinä vuosina on tuon verran lunta ollut jouluakin! Jouluiloa sulle! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi, ihana! ♥